>

Full day

Har hunnit med massor idag. Från att gå i skolan tills 12.30 för att sedan bege sig till Uppsala med mami. Eller en bit utanför, närmare bestämt rasbo och till Annas stallbod för att köpa mer hestekraft. Litlas kraft hade tagit slut och hon vägrade äta upp sin lucern utan hestekraften så fick köpa mer, som jag nu bestämt mig för att alltid ha till henne. Anna som äger annas stallbod är en bra kompis till mig som jag lärde känna genom Litlas förra ägare Irene. Anna är en helt underbar person! Gillar henne mycket och kan rekomendera hennes butik som har öppet när du kan. Såklart går man inte därifrån tomhänt så det blev såklart en säck hestekraft och ett grönt sadelöverdrag men inte vilket som hellst, ska skriva om det imorgon. Efter besöket hos Anna hann jag och
Mami med ikea och lite shopping till stallet som mer höpåsar och en skärbräda och lite lådor till agneta. Sen till stallet för att gå ut med Isy, göra höpåsar, mocka osv. Samt rida. Eftersom det fina vädret så red jag, tomas och agneta ner till sjön. Det var nog allt som behövdes för att känna lugn och ro även om Litla var väldigt pigg. Sen såklart precis när jag tagit av henne sadeln och tränset så rullar hon sig i boxen... Ni kan ju gissa vad som händer när en svettig häst rullar sig i halm pellets.. Litla hade spån precis över ALLT! Det tog evigheter att få bort allt. Hon är söt ändå. Men det blev en fullspeckad dag. Iallafall.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1450887/images/2012/pic_193681077.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1450887/images/2012/pic_193681077.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1450887/images/2012/pic_193681148.jpg" class="image">


Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild