>

Fixa Julmys i Stallet

Att ha en trevlig miljö i stallet är en viktig sak vi tänker på eller ska iallafall. Varför inte fräscha upp stallet nu inför julen och julpynta? Det finns mängder med roliga saker att göra för att få det julfint i stallet. Men man får se upp med glitter och saker som kan vara farligt för hästarna om de får i sig något så ha inte pyntglitter och sådant nära boxen! Inte heller levande jul, pga brandsäkerheten! Det finns gott med alternativ och om man vill ha julbelysning varför inte ta batteriljus? Det är superbra!

Bilden över är från när jag och min kompis Felicia julpyntade Litla's stall. Det blev rätt mysigt faktiskt. Grenar från gran är ett jätte bra pynt runt boxarna, det både luktar gott och hästarna gillar det. Fäst det med band runt boxen och genast blir stallet juligare. När vi nu är inne på gran så varför inte såga en liten julgran att ha i ett hörn i stallet? Man kan även göra en fin grankrans att hänga på stalldörren, Det blir ännu ett snäpp mysigare.

Ätbara saker är nästan det bästa att dekorera med. Runda knäckebröd att hänga i ett band vid boxen är ett stort plus hos hästarna och det är fint. ett annat tips är att hänga röda äpplen och varför inte morötter.

Frostiga istappar; Du doppar moroten i vatten sedan rullar du den i florsocker, och vips så ser det ut som istappar, jätte fint att hänga i stallet och hästarna är rätt så förtjusta i de också.

Man får vara lite påhittig när man ska julpynta och göra det mysigt i stallet för det är då man finner de bra sakerna. Så samla ihop ett gäng i stallet och fixa en julfixar dag med fixande i stallet och varför inte ta en fika emellan med glögg och lussebullar eller kanske pepparkakor också!

Det blir både en härlig dag för er och för hästarna!





Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild