>

FEL Fördomar!

Hej!
Blir lite små irriterad när jag så inlägget på dressyrmupparnas blogg om fördomar... Man såg nästan att det var skrivna av hopp/dressyr människor som inte har någon aning om islandshästvärlden. Att säga att vi isismänniskor tycker vår gren är svårast jämt emot andra så är det helt fel. Vi brukar inte lägga oss i andra ridgrenar och är helt olika andra grupper inom ridsporten. Att tävla med islandshäst är inte lätt som det låter att bara rida hästen i form. Det är tusen andra saker som ska in för att få bra poäng som tempo,känslighet i munnen hos hästen, rätt form,takt osv. Det är rätt svårt faktiskt! De som rider ponnyer och storhästar skulle inte kunna klara sig en sekund med att rida en islandshäst för att de har två extra gångarter och man måste rida på ett speciellt sätt för att få dom... De går inte att bara trava/tölta. Hästen måste vara mjukgjord och lös i nacken. Det är något ni andra ryttare inte ser. Sen att vi isismänniskor är 2 meter långa är HELT fel! det finns alla möjliga längder och det finns nog inte en ända som är 2 m. De killar som rider är inte så långa faktiskt! Sen att man väger för mycket är också fel! Det finns alltid folk som är lite större och det finns det i ALLA grenar så där borde ni se över lite hur ni tänker. Om ni ser på det sättet kan ni INGENTING om Islandsmänniskor! Att vi också rider med mulen i vädret, Hahah! Då drommer ni! Så där kan ni tänka till lite! Och jag har sagt mitt. /s'

Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild