>

Väder


Glömde skriva inlägget igår, heh.. ops! Får göra det nu istället. Igår åkte man till stallet med Agneta. Det är kul att vara två i stallet än att vara själv och jag gillar att vara med Agneta. När vi väl kom till stallet lös solen men vi tänkte att vi mockar och gör höpåsar innan vi rider så har vi det gjort. Så vi gjorde det sen hämtade vi hästarna. Det var en upplevelse bara det. Stona stod som vanligt längst bort i hagen och det är mycket is så vi tyckte "oh nej.." men eftersom det låste lite så ropade Agneta på Idunn med händerna runt munnen så att man hörs bättre. Vilken reaktion vi fick sen. Alla hästar börjar galoppera emot oss. Vi tittade på varandra och underade hur detta gick till. Haha, vi slapp gå över isen och vi fick alla hästar med oss istället för bara två. Litla kom ända fram till mig nu när jag hämtar henne. Det är en så otrolig känsla. Vi gjorde iordning hästarna och sen när vi gick ut så var det molnigt, kallt och det blåste så otroligt mycket. Vad vädret kan ändras snabbt. Men vi red ut ändå och så fort det blir lite blåst så blir hästarna pigga. Jag och Litla tränade traven så gott vi kunde och hon gick väldigt fint några sträckor. Så var väldigt nöjd med gårdagen.


Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild