>

Varför ska man kunna det här?

God morgon!
Har just nu fysik A lektion och varför behöver man kunna något sånt här om man inte vill bli forskare?? Känner absolut ingen lust till det här och vill bara att lektionen ska sluta, det här är inte kul. Det är tusen gånger svårare än i högstadiet och man fattar ingenting. Försöker förstå men förgäves. Så hejdå till denna lektion just idag, är för trött för att äns tänka. Det får sluta fet här inlgget: Jag gillar inte fysik! /s'


Kommentera inlägget här!
Postat av: ullis

klart man måste kunna lite fysik =)! Fysik handlar hela vardagen om! Det handlar om allmänbildning, jag kan lova dig att om fysik hade vart oviktigt hade det inte stått med i läroplanen. om du inte läst fysik i skolan hade du inte kunnat svara på varför du ser sig själv i en spegelbild! =) Förlåt men jag var bara tvungen att ge en förklaring /Lärare

2011-12-06 @ 17:17:40
URL: http://austri.bloggplatsen.se/
Postat av: tomas

Jag håller med ullis, klart man måste kunna lite fysik! Du som fotograf borde ju till exempel uppskatta avsnittet om optik.



Jag slår vad om att du bara tycker det är tråkigt för att ingen har lyckats förklara på ett sätt som gör det enkelt att förstå. Det brukar nämligen vara så, att allt som verkar obegripligt automatiskt blir tråkigt.



Du vet att jag gärna hjälper dig om du vill. Säg till lite i förväg bara, så kanske vi kan boka in någon timme ibland. /Tomas (från stallet)

2011-12-07 @ 17:49:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild