>

Tömkörning

Sötis tjejen rullar sig efter en träning!

Helloj, har inte bloggat så mycket om min lilla Litla. Så tänkte skriva ner lite om vad vi gjorde i helgen som blev eftersom jag inte får rida så blev det tömkörning. Det var andra gången Litla hade blivit tömkörd när jag började och gud vad hon är lättlärd! Hon fattade piken direkt och gjorde som jag ville. I fredags så blev det bara att kunna gå rakt och kunna lyssna på mina hjälper. Det här med att gå rakt ska vi träna mer på men man såg tydliga framgångar så hon försöker ser man. Lördag och Söndag blev det lite mer att kunna gå i fri form i trav/tölt för att hon ska kunna känna sig bekväm med att jag springer bakom och att det är linor som vajar. När hon fick gå i andra gångarter än skritt struntade jag i takten. Men även där var hon hel cool och accepterade det direkt. Sen prövade vi lite form i traven och hon är en underhäst! Hon fattade piken när jag ville att hon skulle trampa under sig och så blev det två långsidor med öppna i trav. Det var inte meningen men så blev det! Och hon är arbetsvillig och I love her! Min underbara lilla ponny! //s'

Kommentera inlägget här!
Postat av: Matilda

Sv; det förstår jag! :)



så sött hon drar upp bakbenen ^^

2011-04-21 @ 16:15:49
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Gud vilken mysig bild! :)

2011-05-02 @ 12:16:59
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild