>

Kurs för Marie

Fotograf: Sossu [Me] | Kamera: Canon EOS 550D | På bilden: Jag & Litla
Hello, Nu tänkte jag ta mig tid och berätta lite om kursen som var igår söndag. Kursen var för Marie Carlsson på Örnäs. Var tvungen att gå upp 05.45 för att vara i stallet 06.30 och packa in allt i transporten och lasta Litla. Allt gick på en kvart så tog en fika med Irene innan vi åkte. Litla gick hur snällt som helst på transporten och det var inga problem alls. Vi for iväg till Örnäs som är ungefär 1 och en halv timme från Sjövik så det tog sin tid men väl framme så lastade vi ut och det var rätt mycket folk på stallplanen med småbarn som skulle rida. Det blev en liten stressig miljö så Litla blev rätt så uppspelt men när vi gick med henne så lugnade hon ned sig. Sedan med ridningen och allt så var hon fantastisk! Hur duktig som helst och vi fick en massa beröm. Så nu vet jag hur jag ska träna henne för att bygga upp tölten så den blir renare och så att hon orkar hålla den. Alla andra gångarter är jätte fina dels vet jag inte hur passen är tyvärr men det får jag se senare. Det är inte bråttom med något. Jag focuserar på henne och tar en sak i taget även med variation. För unghästar blir lätt uttråkade. Litla skötte sig utmärkt ända tills vi skulle hem. Hon total vägrade gå in i transporten så vi fick ta hjälp av Marie och en tjej som hette Annika som tillslut fick in henne. Men under tiden blev det stegringar och mer men Marie fick pli på henne. Vi håller på och fortsätter att lasta henne hela tiden så att hon sen ska gå på självmant utan problem. Så dagen blev ändå jätte lyckad! Nu ser man fram mot nästa kurs som är om två veckor. /s'

Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild