>

Hoppa högt är kul

..Slänger in ett inlägg till innan pluggandet om ridningen som jag glömde i förra inlägget. Men det var helt fantastiskt kul! Vi fick hoppa och man var verkligen taggad på att göra det också. Åker ut till stallet nästan precis efter skolan och farmor hjälper mig lite där ute med Barmur för att han ska få beta innan jag rider. Tycker faktiskt att han har fått mer ryggmuskler och jag försöker träna honom rätt så han kan bygga de muskler som han behöver. Fortsättning.. Vi ska då hoppa en bana och börjar med att bara trava över travbommar sen lägger vi till galopp över två bommar. Barmur klarar det bra även om han snubblade igenom travbommarna någon gång för att han inte kollade vart han skulle gå. Efter vi värmt upp hästarna höjde hon hindrerna så det blev någonting att hoppa. Barmur gillar att hoppa så en lite väl taggad Barmur hoppar den lilla oxern väldigt snyggt men när han var lite för taggad blev något fel så vi springer rakt in i hindret så allt ramlar. Carro, vår instruktör sa att han tänkte hoppa men vet inte vad han gjorde istället. Ja, Barmur är lite klantig utav sig. hihi. Sen tillslut fick vi hoppa Banan och ja... Barmur ska hoppa oxern som om den var över 1meter hög så sprången blev lite roliga, hah. Eller dom andra som kollade tyckte det. hahah! Sista gången vi hoppade banan så fick Barmur väääärsta hoppet över oxern så fick värsta minen så alla skrattade, men man gjorde väl någon glad idag iallafall, dagens goda gärning vill säga! x) Ja man får tåla lite. Annars var Barmur bäst som vanligt. Längtar till nästa gång även om det är barbacka hah!

Kramar S'


Jag och Barmur i somras, 70cm?

Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild