>

Att fota djur är det bästa som finns!


Fotograf: Sossu [Jag] | Kamera: Nikon D40 | På bilden: Mable

Att fota djur är det bästa som finns! Och det är det verkligen! Djur är inte stilla och de kan hitta på vad som hellst så det blir alltid bra och roliga bilder. Om du får bra kort på djur ska du vara glad. Det är rätt svårt att få drömbilden på ett djur som man vill ha det. Det gäller att tamja rätt tillfälle och alltid ha kameran till hands. Jag älskar att fota djur för att dom är så speciella och unika. Varje djur har sina egenskaper och är på just sitt speciella sätt. Varje bild kan bli hur som hellst men ändå bli bra även om man inte hade tänkt sig just så. Men att djur är sig själva och inte håller på att försöka vara någon annan på kort är just det jag gillar! Att dom inte provicerar eller gör sig till. Att dom är sig själva. Kanske låter lite koko men det är bara sant. På bilden över till exempel, Mable min katt är nog det favorit djur jag älskar att fota efter hästar. Dom gör som dom vill och man får anpassa sig efter dom. Här ovan ligger hon och vilar på en sten på landet och då passade jag på att fota henne och fick denna fina bild enligt mig. Tycker att jag fångade vinkeln rätt och bakrunden blev bra och färgerna framhävs på ett sätt som jag vill att de ska vara. Helt perfekt! Jag tycker det. Men vad tycker ni?


Kommentera inlägget här!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild