>

Gamla prylar, alltid roliga på något sätt..

Helloj,
Städar i mina skåp och där hittade man en del roliga saker från skolan när man gick i 6:an och neråt. Speciellt kul är alla dikter jag hittade. Några var väldigt underliga och vissa rätt bra. Hah, man kan ju undra varför man har så många dikter men tror vi hade något tema i 6:an kanske.. Ingen aning x). Ni kan få se någon dikt.
Här är några få:
1. Fram i ljuset du kommer,
och blir ljusare och ljusare för varje steg du tar.
Plötsligt ramlar du,
och mörkret dig tar,
tillbaka till det du just kom ur.
Till alla världens krig!


2. En mörk natt,
gick jag till vägens kant.
Gick till ett stup,
nu tar livet slut.
Ett steg till så finns jag inte mer,
Det sista jag ser,
är kortet på er.
Nu går jag ut och livet tar slut.
Jag kunde inte förstå
hur många som skulle sakna mig när jag gått.

3. "Ikeas hästar"
I Ikeas katalog
Finns mycket mer en bara en såg
Ikeas hästar har en ny stil
De kan springa en hel mil
Hästarna är blå, röda och gröna
De är så sköna.
Buy two
Och du får ett sto
Köp nu
Och du får retur.

Tre väldigt olika dikter. Förstår inte hur man kunde komma på några sådana! Tror att man fick hjälp att skriva dom för man kan väll inte bara komma på, eller?

Kommentera inlägget här!
Postat av: Anonym

kvalitetsfilosof :D

2010-06-22 @ 23:17:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress till din blogg:

Kommentera:

Trackback




Sofie Borell heter jag som driver bloggen och kommer från Sollentuna, Stockholm. Är född 1994 alltså 17år och går första året på Teknikprogrammet. Min största passion är foto och mitt liv är ägnat åt de två islandshästarna, Litla Lif från Sjövik och Gambri från Sjövik. I bloggen får ni följa min vardag bland bilder och islandshästar.

Copyright © by Sofie Borell 2009-2011
[email protected]


bloglovin
         

Om

Min profilbild